Thursday, May 04, 2006

Sayu..gembira..rasa bersalah.. rasa terpinggir..dsb

Pagi ini seblm memulakan tugasan harian di pejabat , aku akan membuka email sekadar ingin mengetahui berita terkini yg perlu diketahui berkenaan isu2 semasa di pejabat. Namun bila ku lihat 1 email dari rakan lama ku , rasa seronok sbb dia sudi membalas email ku... Dia ada memberikan link utk ke blognya..


Ku layari blog nya, dan di saat ini aku benar2 rasa sayu ...sbb ..sbb.. aku telah lama melupakan kawan...

jika dikenang, aku ni ada kawan sejati ker?? hentah la... ramai kawan, tapi bukan mereka yang menjauhkan diri , sebaliknya aku yg bertindak demikian.... Alasan yg biasa ku berikan , sibuk kerana menguruskan rumahtangga dan kerjaya.....

Kini hakikatnya blog2 sahabat lama ku (along, ummi, kak long nieza, etc) membuka mata ku...Betapa sukarnya mencari sahabat spt mereka itu..

Aku bukan la dikategorikan sbg org yg tidak pandai mencari kawan.. Sikap aku yg adakalanya gemar berjenaka, memudahkan org rapat dan mesra dgn ku.. Namun sikap aku sendiri yg tak pandai memelihara hubungan persahabatan ini menyebabkan kini aku seolah2 keseorangan... Suami, dan anak2 memang menggembirakan ku... tapi aku perlukan sahabat!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home